همبازی فروشگاه بلاگ
همکاری با ما ورود / عضویت ورود مدیران

مربی کشتی تهران

تمامی مربی های یافت شده بارگذاری شده اند
توضیحات

کشتی یکی از قدیمی ترین ورزش های تاریخ بشریت است که ریشه در گلاویز شدن انسان های اولیه برای جنگیدن دارد. این ورزش به مرور تکمیل شد و در المپیک یونان در 700 سال قبل از میلاد برای اولین بار بعنوان مسابقه اجرا شد. در طی سالیان تکیمل یافت و هم اکنون دو سبک کشتی فرنگی و کشتی آزاد دو زیر مجموعه ی ورزش کشتی هستند که در بین جوانان  نوجوانان جای خود را باز کرده اند.
از مزایای کشتی می توان به تناسب اندام، بهبود عملکرد و تقویت عضلات،کالری سوزی بسیار بالا،افزایش انعطاف، افزایش قدرت بدنی و ... نام برد.در ایران با توجه به مدال اوری بالای این رشته در المپیک همواره جوانان زیادی به دنبال مربی کشتی تهران هستند تا بتوانند در این ورزش به تمرین و پروش روح و جسم خود بپردازند.

ویژگی های بهترین مربی کشتی تهران چیست؟

در ابتدا باید باهم بررسی کنیم که در حالت کلی هنگام انتخاب یک مربی کشتی حرفه ای، به چه ویژگی هایی از او باید توجه کنیم و یک مربی کشتی تهران چه ویژگی هایی دارد:
•    یک مربی کشتی باید دارای گواهینامه و مدارک معتبر مربی گری از سمت فدراسیون کشتی یا فدراسیون جهانی کشتی(فیلا) باشد.همچنین بهتر است دوره های کمک های اولیه ورزشی را گذرانده باشد.
•    برای تمرین با بهترین مربی کشتی تهران باید توجه داشت او تحصیلات مرتبط دانشگاهی در زمینه های فیزیولوژی،دانش تمرین، علوم بیومکانیک و ... باشد.اهمیت این بخش برای زمانی که دنبال مربی بدنسازی کشتی تهران هستید بیشتر میشود.
•    به بدن مربی توجه کنید.هیچ وقت برای ترک کردن سیگار پیش یک سیگاری نروید! برای تمرین کشتی حرفه ای هم پیش یک مربی که فیزیک مناسبی در دوران ورزشی خودش ندارد یا نداشته است نروید.چرا که یا تمارینش اشتباه و بدون بازده است یا نتوانسته به خودش انگیزه کافی بدهد.
•    داشتن برنامه ی مکتوب و به روز: فرقی ندارد به دنبال مربی کشتی آزاد تهران باشید یا مربی کشتی فرنگی تهران.در هر حال مربی باید یک برنامه ی جامع، کامل و به روز از تمام تمرینات و اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت باشد.
•    سبک انگیزشی:یک مربی کشتی تهران باید علاوه بر انتقال تمرین و تجربه،سبک روانشناسی و انگیزشی خوبی داشته باشد تا بتواند در مسیر تمرین به شما روحیه بدهد.
•    سابقه ی شاگردان:به سابقه ی معرفی کننده ها و شاگردانش توجه کنید،یک مربی کشتی خوب شاگردان خوبی هم پرورش میدهد. درصورتی هم که مربی کشتی شما شاگرد خوبی نتوانست پرورش بدهد، شما هم احتمالا یکی از آنها خواهید شد.
•    فاصله با شما:برای زمان بندی بهتر جلسات مربی باید توجه ویژه ای به مکان سکونت و کار مربی بکنید چون بهتر است نزدیک شما باشد.مثلا اگر در غرب تهران هستید،مربی کشتی غرب تهران برای شما مناسب تر است و اگر شرق تهران ساکنید مربی ای که ساکن شرق تهران است مناسب تمرینات کشتی شماست.
•    هزینه ی کلاس ها:هزینه ی جلسات باید مطابق با سابقه وتجربه،تحصیلات،محل تمرین، جنسیت مربی،تعداد جلسات در ماه، ساعات هر جلسه و ... باشد.

برای خرید دوچرخه ثابت و سایر لوازم بدنسازی به فروشگاه ورزشی آسان اسپرت مراجعه نمایید.

تفاوت کشتی فرنگی با کشتی آزاد

قبل از اینکه به فکر انتخاب مربی کشتی باشید باید بدانید که رشته کشتی شامل چه سبک هایی میشود و کدام رشته ای از کشتی را میخواهید انجام دهید.در حالت کلی کشتی دارای سبک های مختلفی است که هر کشور مطابق با فرهنگ و جامعه ی خود بومی سازی کرده است. ولی دارای 2 زیر مجموعه ی المپیکی و استاندارد در دنیاست که شامل کشتی فرنگی و کشتی آزاد تقسیم میشود:
•    کشتی فرنگی: یکی از سبک های قدیمی کشتی، کشتی فرنگی است.گفته میشود که این ورزش در سده ی 19 در فرانسه ابداع شده است. هدف از کشتی فرنگی مالیدن پشت حریف به زمین است اما اجازه ی استفاده از پا را نخواهید داشت.همینطور که مشخص است کشتی فرنگی به دلیل محدودیت های ورزشی تکنیک های ویژه ای دارد.پس اگر به دنبال مربی کشتی فرنگی تهران هستید باید توجه ویژه ای به حرفه ای بودن مربی خود بکنید.
•    کشتی آزاد: در این سبک از کشتی که اشتراک زیادی با کشتی کچ دارد هدف زدن شانه های طرف مقابل به زمین است.در کشتی آزاد خلاف کشتی فرنگی می توانید برای انجام تکنیک ها از پا نیز استفاده نمایید.

مطالب جودو چیست و ورزش را در خانه در وبلاگ ورزشی آسان اسپرت مطالعه نمایید.

ویژگی های شخصیتی یک مربی کشتی حرفه ای

در یک تحقیق علمی که در یکی از دانشگاه های تهران انجام شد و صفات مختلف مربی کشتی مورد بررسی قرار گرفت، اهم ویژگی یک مربی کشتی تهران موارد زیر اعلام شد:
•    ویژگی های اجتماعی : یک مربی کشتی حرفه ای باید صفاتی مانند سختگیری، نظم، وقت شناسی ، مقبولیت در بین کشتی گیران و عضویت در مجامع کشوری و بین المللی داشته باشد.
•    صفات ورزشی: فرقی نمیکند که شما به دنبال مربی کشتی آزاد تهران هستید یا مربی کشتی فرنگی تهران، در هر صورت یک مربی باید خود سابقه ی ورزشی درخشانی داشته باشد تا بتوان به او اعتماد کرد.
•    ویژگی های مدیریتی: شامل ویژگی هایی مانند رهبری، برنامه ریزی، مدیریت کلاس،انتخاب اهداف در بازه های زمانی مختلف برای کلاس است.
•    ویژگی های انسانی و عاطفی: شامل موارد انگیزشی، روانشناسی کشتی گیران، ایجاد رابطه عاطفی با شاگردان و ... جزو مواردی هست که باید درنظر داشت.
•    ویژگی های علمی و سوابق کاری : یک مربی کشتی باید هم از نظر علمی و هم از نظر تجربه ی کاری مورد تایید باشد. مربی کشتی تهران باید دارای انواع دانش علمی و فنی، دانش به روز، تسلط به زبان های بین المللی و ... داشته باشد.همچنین مهم است که شاگردان او به چه مقام های استانی،کشوری و بین المللی دست پیدا کرده اند.
•    ویژگی های جنسیتی: برای هر فرد بهتر است مربی ای همجنس خود تمرین دهد.اگر بانو هستید بهتر است با یک مربی کشتی بانوان تهران تمرین کنید و اگر آقا هستید با یک مربی آقا.
•    تخصص های مکمل : اهمیت مربی بدنسازی کشتی تهران به اندازی مربی کشتی و تمرینات اصلی است. باید توجه داشته باشید که تمرینات بدنسازی کشتی شامل تمرینات سرعتی، قدرتی،استقامتی،انعطاف بدنی و... تقسیم میشود که هرکدام برای خود نیاز به تخصص بیولوژیک دارد و با بحث تمرینات معمول متفاوت است.

اطلاعات مربیان ورزشی و سالن کشتی تهران را در سایت آسان اسپرت ببینید.

بهترین روش انتخاب مربی کشتی تهران

اگر شما به دنبال مربی کشتی تهران هستید اما نمی دانید بهترین مربی را چگونه انتخاب کنید.اگر به دنبال مربی کشتی غرب تهران یا مربی در شمال و جنوب تهران هستید. یا به دنبال مربی کشتی بانوان تهران هستید.به راحتی میتوانید از لیست مربیان فوق حرفه ای کشتی که در وب سایت آسان اسپرت آمده است استفاده کنید و با چند ثانیه جستجو به آسانی نزدیک ترین مربی و باشگاه به خود را پیدا کنید.
تمامی مربیان موجود در سایت آسان اسپرت دارای دانش تخصص و تجربه ی بالا بوده و کلیه ی المان های حرفه ای یک مربی را دارا می باشند.